• 9ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου

Εκπαιδευτικές Δράσεις

15-6-2023

«Όλοι μαζί για μια τάξη ειρηνική!»

Καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 εφαρμόστηκαν καινοτόμες δράσεις στοχεύοντας στην ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και σεβασμού της διαφορετικότητας μεταξύ των μαθητών. Οι μικροί μαθητές της Α΄ τάξης εφάρμοσαν πληθώρα δράσεων σε καθημερινό επίπεδο μέσα κι έξω από τη σχολική τάξη έχοντας στο επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών.

Στο πλαίσιο της τάξης εφαρμόστηκε η δράση «Καλή Δευτέρα». “Η καλή Δευτέρα” μας συντρόφευε κάθε Δευτέρα κι έτσι ξεκινούσαμε την εβδομάδα μας… διαφορετικά! Ήταν ένας τρόπος να ξεκινήσει όμορφα η εβδομάδα, με γέλια, με σύνδεση, με παιχνίδι. Κάθε Δευτέρα τα παιδιά αντάλλαζαν μια καλή κουβέντα, έναν καλό λόγο μεταξύ τους, αναζητώντας ένα θετικό σχόλιο για κάποιο διαφορετικό παιδί κάθε φορά.

Φυσικά ως Α΄ τάξη κι αφού ολοκληρώσαμε τα 24 γράμματα του ελληνικού αλφάβητου μάθαμε να τα βάζουμε στη σειρά κι είδαμε ότι η αλφαβήτα αρχίζει με το Α της αγάπης, της αποδοχής, της αγκαλιάς, της ανιδιοτέλειας, του αποχωρισμού, της ανάγκης… έτσι εστιάσαμε σε έννοιες που άρχιζαν από Α κι εφαρμόσαμε τις θεματικές εβδομάδες, αφιερώνοντας κάθε εβδομάδα σε κάθε λέξη με όλο της το νόημα. 

Οι «δωρεάν αγκαλιές» μας περίμεναν κάθε μέρα. Ένα παιδί είχε το δικαίωμα να κόψει ένα χαρτάκι από τη δράση που βρισκόταν σε ένα σταθερό σημείο και να το προσφέρει σε κάποιον που ήθελε να αγκαλιάσει…γιατί ήθελε λίγη παρηγοριά, λίγη αγάπη, λίγη βοήθεια.! Δεν ήταν υποχρεωτικές, χρειάζονταν συναίνεση, χαμόγελο, αμοιβαιότητα.

Παιχνίδια όπως το χαλασμένο τηλέφωνο μετατράπηκαν σε χαλασμένες ντουντούκες που μετέδιδαν μόνο «καλά κουτσομπολιά» κι έγραφαν τα παιδιά σε χαρτάκια κάτι όμορφο, κάτι «φωτεινό» που το είδαν να κάνει ή να λέει ή να μοιράζεται κάποιο παιδί, κάτι που θα έκανε όλους να το θαυμάσουν!

Τα παιδιά έμαθαν να λειτουργούν σε ομάδες, σε ομάδες που άλλαζαν μηνιαία, γνωρίζοντας έτσι όσο περισσότερο μπορούσαν τα μέλη της ομάδας τους, προσπάθησαν να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν και να σεβαστούν ο ένας τον άλλον.

Σε διατμηματικό επίπεδο εφαρμόστηκαν μηνιαίες εκδρομές που στόχευαν στη σύσφιξη των σχέσεων όλων των μαθητών της Ά τάξης, οργανώθηκε με επιτυχία μια χριστουγεννιάτικη γιορτή με την καλή θέληση και τη συνεργασία όλων των παιδιών και των συναδέλφων, δίνοντας έμφαση στην ευγένεια και στον αλληλοσεβασμό.

Επιχειρήσαμε να κάνουμε το σχολείο ένα μέρος που τα παιδιά περνούσαν καλά, ένα μέρος που ένιωθαν, έδιναν κι έπαιρναν αγάπη και σεβασμό.        Γιατί η μάθηση περνάει από την καρδιά!

 

  

 

 

Δράσεις φιλαναγνωσίας

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023, πραγματοποιήθηκαν ποικίλες και ενδιαφέρουσες δράσεις. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ορισμένες από αυτές:

  • Σε όλα τα τμήματα λειτούργησε δανειστική βιβλιοθήκη, που εμπλουτίστηκε με ποικιλία βιβλίων από τη μεγάλη βιβλιοθήκη του σχολείου, αλλά και με βιβλία που έφεραν οι ίδιοι οι μαθητές/τριες και σε αρκετά τμήματα δημιουργήθηκε γωνιά για χαλάρωση και ανάγνωση βιβλίων. Επιπροσθέτως, δημιουργήθηκε το «δέντρο φιλαναγνωσίας» στη Γ΄ τάξη, όπου στα φύλλα του καταγράφονταν οι εντυπώσεις από τα βιβλία που διάβαζαν οι μαθητές/τριες.
  • Συν τοις άλλοις, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε σκυταλοδρομία ποίησης, με τη συγγραφή ποιημάτων, την εικονογράφηση και ηχογράφησή τους. Επιπλέον, επιχειρήθηκε από τη Δ΄ τάξη η δημιουργία ποιημάτων από μίξη στίχων άλλων προϋπάρχοντων ποιημάτων, σχετικών με τη θεματική της Άνοιξης.
  • Επιπροσθέτως, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης έλαβαν μέρος σε διαγωνισμό φιλαναγνωσίας, αφιερωμένο στη Άλκη Ζέη, προσεγγίζοντας και γνωρίζοντας έργα της συγγραφέως. Επίσης, έγινε γνωριμία των παιδιών της Γ΄ τάξης με την Πηνελόπη Δέλτα, με τον δανεισμό της εκπαιδευτικής βαλίτσας που ήταν αφιερωμένη στη λογοτέχνη.
  • Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις για την περαιτέρω γνωριμία με το βιβλίο και συγγραφείς. Ειδικότερα, η Γ΄ τάξη επισκέφθηκε το Μουσείο Καζαντζάκη και γνώρισε τον συγγραφέα μέσα από τα «μάτια» της ψυχής, προσεγγίζοντας τους ανθρώπους με πρόβλημα όρασης. Επίσης, η Α΄τάξη πραγματοποίησε επίσκεψη σε τυπογραφείο, προκειμένου να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη σύνθεση ενός βιβλίου.
  • Επίσης, έγινε δωρεά βιβλίων από μαθητές/τριες του σχολείου μας, τις ημέρες των Χριστουγέννων, στην εθελοντική ομάδα «In libro vita – Δώστε στο βιβλίο ζωή», για να δοθούν στην Παιδοαιματολογική – παιδοογκολογική κλινική του ΠΑΓΝΗ.
  • Στο τέλος Μαΐου διοργανώθηκε στο σχολείο «Ημέρα του Βιβλίου». Ειδικότερα, προσκλήθηκαν συγγραφείς για να παρουσιάσουν τα βιβλία τους και να πραγματοποιήσουν δραστηριότητες με τους μαθητές/τριες. Έγινε έκθεση αφισών που είχαν δημιουργήσει τα παιδιά με αφορμή τη συγκεκριμένη ημέρα, αλλά και έκθεση ζωγραφικής στον αύλειο χώρο του σχολείου, καθώς επίσης, έκθεση και παζάρι βιβλίου από το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς. Επίσης, οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν θεατρική παράσταση της Δ΄ τάξης, βασισμένη στο βιβλίο «Δόνα Τερηδόνα» του Ευγένιου Τριβιζά. Συν τοις άλλοις, οι τάξεις ασχολήθηκαν με την ανάλυση και εικονογράφηση βιβλίων και παραμυθιών και τη δημιουργία κατασκευών, όπως σελιδοδείκτες και βιβλιαράκια.

 

 

Παίρνοντας τη θέση του δασκάλου

 Τα παιδιά παίρνοντας τον ρόλο του δασκάλου εμπεδώνουν καλύτερα αυτά που έμαθαν, εμβαθύνουν στην γνώση, αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και ενισχύουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

 

 

 

 

 1-6-2023

ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 30-5-2023, για 12η χρονιά, εκδήλωση για την ημέρα του βιβλίου. Στους μαθητές μίλησαν οι συγγραφείς Βάνα Μυρωνάκη και Αλκιβιάδης Σκουλάς, τους οποίους ευχαριστούμε πολύ.

Έγινε έκθεση με εικαστικές δημιουργίες όλων των μαθητών του σχολείου, δημιουργικές δραστηριότητες, κατασκευή σελιδοδεικτών και θεατρικά δρώμενα. Παράλληλα λειτούργησε έκθεση βιβλίου και απονεμήθηκαν έπαινοι φιλαναγνωσίας στους μαθητές.

 

 

 

17-11-2022

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης, χωρισμένοι σε ομάδες, έδειξαν σε ομάδες μαθητών άλλων τάξεων του σχολείου πώς να φτιάχνουν γαρίφαλα με γκοφρέ χαρτί. Στη συνέχεια τα στόλισαν στα κάγκελα του σχολείου και ανεβασμένοι σ’  αυτά τραγούδησαν τραγούδια που ακούγονταν στο Πολυτεχνείο κατά τη διάρκεια της εξέγερσης.

 

 

20-9-2022

Υιοθεσία μαθητών Α΄ τάξης

Οι μαθητές της Στ΄ υιοθέτησαν τα παιδιά της Α΄ τάξης με σκοπό τη δημιουργία και ανάπτυξη δεσμών ανάμεσα στους μεγαλύτερους και τους μικρότερους μαθητές του σχολείου. 

 

ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

10-6-2022

Στο  πλαίσιο  των δράσεων της Σχολικής Βιβλιοθήκης  και των δράσεων για την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας του σχολείου μας κατά το σχολικό έτος 2021-2022,   υλοποιήθηκαν   από τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές της Δ’ τάξης αλλά και όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές της σχολικής μονάδας οι αρχικές ιδέες και προτάσεις.  Ακολουθεί ενδεικτικό υλικό.

 Δ΄ τάξη

 

 

Α΄ τάξη

Μιλάμε και τραγουδάμε για τις αξίες της ζωής

Την Παρασκευή  10 Ιουνίου 2022 τα παιδιά της Α΄τάξης παρουσίασαν σε μια μικρή γιορτούλα τις πιο βασικές αξίες της ζωής, τις οποίες δούλεψαν στα εργαστήρια δεξιοτήτων με τις δασκάλες τους. Μίλησαν για τη σπουδαιότητα της υπευθυνότητας, της ειλικρίνειας, του σεβασμού, της γενναιοδωρίας, της συνεργασίας και της ειρήνης και τραγούδησαν για την αγάπη η οποία ενυπάρχει σε όλες τις προηγούμενες αξίες και μας γεμίζει με χαρά και αισιοδοξία.

Η υιοθέτηση αυτών των αξιών μάς ωριμάζει, μας κάνει καλύτερους ως άτομα και  ως εκ τούτου βελτιώνει και τις σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και τις σχέσεις όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αποτελεί, δε, τη βάση για τη δημιουργία ενός κλίματος επικοινωνίας, συνεργασίας, εμπιστοσύνης και σεβασμού στο σχολικό και όχι μόνο περιβάλλον.

 

 

 

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

14-6-2022

Στο τελευταίο μάθημα της θεατρικής αγωγής των Γ’ και Δ ‘ τάξεων ασχοληθήκαμε με την  αναπαράσταση γλυπτών με το σώμα μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων  δούλεψαν ομαδικά παρουσιάζοντας  γλυπτά στις κατηγορίες διάσημα ιστορικά μνημεία, στοιχεία της φύσης και καθημερινά αντικείμενα. Εξαιρετικές παρουσιάσεις!

Γ΄ τάξη

 

Δ΄ τάξη

 

 

 

31-5-2022

Στο σημερινό μάθημα της θεατρικής αγωγής ασχοληθήκαμε με τη μελοποιημένη ποίηση του Νίκου Γκάτσου. Τα κορίτσια της Γ’ τάξης παρουσίασαν το τραγούδι ” Ο εφιάλτης της Περσεφόνης”, σε μορφή χοροδράματος, και τα αγόρια ζωντάνεψαν το μουσικό κομμάτι  “Μια  Κυριακή του Μάρτη”. Οι παρουσιάσεις τους ήταν πολύ αξιόλογες! 

 

 

4-4-2022

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης δραματοποίησαν το μουσικό κομμάτι « Μία πόλη μαγική» σε μουσική Μάνου Χατζηδάκη και ερμηνεία Μάριου Φραγκούλη. Τα μέλη της  κάθε ομάδας επινόησαν τη δική τους μαγική πόλη, την οποία παρουσίασαν  με στοχευμένη κινησιολογία, αξιοποιώντας τη φαντασία τους.

4-3-2022

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α’, Β΄, Γ΄, Δ΄ τάξεων, στo πλαίσιo του μαθήματος της θεατρικής αγωγής, συμμετείχαν στη δραματοποίηση της αποκριάτικης ιστορίας « Ένα ασυνήθιστο καρναβάλι», έχοντας κατασκευάσει θεατρικές αποκριάτικες μάσκες. Ζωντάνεψαν τις εικόνες της ιστορίας και πρόσθεσαν την προσωπική τους πινελιά στην πλοκή, κατανοώντας όλα τα στάδια μίας ολοκληρωμένης δραματοποίησης.

 

 

1-3-2022

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές των τάξεων Α΄ – Δ΄ με την εκπαιδευτικό κ. Καρπάτση Εύα ασχολήθηκαν με τα παρακάτω:

 

1. Δημιουργικές ξυλόκουκλες από τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ και Β΄ τάξης, στο πλαίσιο της ενότητας κουκλοθέατρου

 

2. Ευφάνταστες γαντόκουκλες από τους μαθητές των Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ τάξεων.  Τα παιδιά εξασκήθηκαν στη χρήση της γαντόκουκλας στο πλαίσιο αυτοσχεδιαστικού κουκλοθέατρου.

 

3. Μαριονέτες από τους μαθητές και τις μαθήτριες των Γ΄ και Δ΄ τάξεων.

Τα παιδιά βασισμένα στη δική τους έμπνευση και δημιουργικότητα, επιχείρησαν να αποδώσουν ρόλο στη μαριονέτα τους και στη συνέχεια να τη χρησιμοποιήσουν θεατρικά σε ομάδες των τριών παιδιών.

 

 

 

 

 

11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2017

Δράση για την παγκόσμια ημέρα του παιδιού ΣΤ1,ΣΤ2(Γιαμαλάκη Ράνια, Σταματάκη  Ελένη, Ταμπακοπούλου Κυριακή (Αγγλικών)

Τα παιδιά της ΣΤ παρουσίασαν δρώμενο με τίτλο “Τα παιδιά του κόσμου”

Το δρώμενο έθιξε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σε διάφορα μέρη του κόσμου (πείνα, προσφυγιά, πόλεμοι, παράνομη εργασία, έλλειψη στέγης), σε αντίθεση με την ήρεμη καθημερινότητα των παιδιών του  δυτικού κόσμου.

Στο τέλος όλα μαζί τα παιδιά τραγούδησαν το Αγγλικό τραγούδι  TELL ME WHY που είχε μεταφραστεί από τα παιδιά και στα ελληνικά.

Η παράσταση έκλεισε με ευχές για έναν καλύτερο κόσμο.

 

Τρυγοπατήματα στη Γ τάξη (2017-18) Εκπαιδευτικός Σφακιανάκη Μαρία

Οι μαθητές της Γ τάξης του σχολείου μας στα πλαίσια του προγράμματος της ευέλικτης ζώνης ΣΕ ΜΙΑ ΡΩΓΑ ΑΠΟ ΣΤΑΦΥΛΙ με μεγάλη χαρά γεύτηκαν τα ώριμα και ζουμερά σταφύλια της κρητικής γης,το νόστιμο σταφυλάκι γλυκό του κουταλιού,τις σταφίδες και τα μουστοκούλουρα.Δοκίμασαν το γλυκύτατο πετιμέζι και μύρισαν το γλυκόπιοτο κρασάκι.Στη συνέχεια μετέτρεψαν τη διαδικασία του πατήματος σε παιχνίδι χαράς και δημιουργίας.Σύνθλιψαν τα σταφύλια με τα χεράκια τους και πήραν το μούστο.
 

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

(Εκπαιδευτικός Αγγλικών Ταμπακοπούλου Κυριακή ,Πληροφορικής Δοξαστάκης Μανώλης)2016-17

Δράση  για ενημέρωση μαθητών και γονέων σχετικά με τους κινδύνους του διαδικτύου(2016-17)

Τα παιδιά  της Στ και της Ε συζήτησαν με την ψυχολόγο από το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ .

Επίσης πραγματοποιήθηκε και διάλεξη- συζήτηση  με τους γονείς από την ίδια ψυχολόγο.

Στα πλαίσια των μαθημάτων των Αγγλικών και της Πληροφορικής οι  μαθητές του Ε1 παρακολούθησαν σχετικό βίντεο που τους έδωσε ερεθίσματα να σκεφτούν και να φτιάξουν τις δικές τους εργασίες πάνω στο θέμα του διαδικτύου.

Συγκεκριμένα έφτιαξαν το δικό τους βίντεο με τις φωνές τους , ζωγράφισαν κόμικς στα Αγγλικά που δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα ,έφτιαξαν ηλεκτρονικές αφίσες αλλά και χειροποίητη αφίσα.

Πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να δείτε τις δράσεις και τις δημιουργίες των μαθητών του Ε1

https://padlet.com/kikitab/internetsafety

Το βίντεο των παιδιών:

Επίσης κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τις δράσεις όλων των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα πανελλαδικά αλλά και υλικό για γονείς ,εκπαιδευτικούς και μαθητές πάνω στο σημαντικό αυτό θέμα.

http://isecurenet.sch.gr/portal/

 

 

 

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.